- Mala gestió de museus públics:
_Propaganda política
_Art caduc en institucions modernes -> Mantindre antics rols de obra d'art com a producte i espectador com a consumidor passiu
_Perversió de l'art
_Promoció familiar o d'amistats
- Inaccessibilitat per a artistes emergents o no relacionats amb el poder:
_AUTOMARGINACIÓ: No vull formar part d'aquest cercle viciat.
_Sorolla, Sorolla i més Sorolla. Sorolla és l'art valencià més domesticat pel poder, el més comercial per a l'ajuntament i el més exposat, fa mesos que al Centre del Carme només que exposen obres de Sorolla o similars.
A València tenim el museu San Pio V, la segon pinacoteca d'Espanya, abocat a la ruïna per una gestió desastrosa i un abandonament de les instal·lacions. Este museu és el que es deuria utilitzar per a exposicions d'art històric i de moviments que ja han tingut el seu temps. Mentre, la resta dels museus són utilitzats per a exposicions d'artistes de meitat del segle passat i obliden (intencionadament) l'art actual. La funció obligada dels museus que incloguen la paraula modernitat o modern al seu nom seria promocionar l'art actual, si realment entenguérem modern com a contemporani com diu la següent definició de l'IVAM:
_Propaganda política
_Art caduc en institucions modernes -> Mantindre antics rols de obra d'art com a producte i espectador com a consumidor passiu
_Perversió de l'art
_Promoció familiar o d'amistats
- Inaccessibilitat per a artistes emergents o no relacionats amb el poder:
_AUTOMARGINACIÓ: No vull formar part d'aquest cercle viciat.
_Sorolla, Sorolla i més Sorolla. Sorolla és l'art valencià més domesticat pel poder, el més comercial per a l'ajuntament i el més exposat, fa mesos que al Centre del Carme només que exposen obres de Sorolla o similars.
A València tenim el museu San Pio V, la segon pinacoteca d'Espanya, abocat a la ruïna per una gestió desastrosa i un abandonament de les instal·lacions. Este museu és el que es deuria utilitzar per a exposicions d'art històric i de moviments que ja han tingut el seu temps. Mentre, la resta dels museus són utilitzats per a exposicions d'artistes de meitat del segle passat i obliden (intencionadament) l'art actual. La funció obligada dels museus que incloguen la paraula modernitat o modern al seu nom seria promocionar l'art actual, si realment entenguérem modern com a contemporani com diu la següent definició de l'IVAM:
[Sigla: IVAM]
Centre per a la investigació i la difusió de l'art contemporani creat per la Generalitat Valenciana el 1985.Té com a objectiu la investigació i la difusió de l'art dels segles XX i XXI. L'edifici principal, inaugurat el 1989, conté col·leccions permanents (fons d'obres de Juli González, de Josep Renau, de l'Equip Crònica, etc) i exposa mostres temporals. L'any 2001 se n'amplià l'espai expositiu amb la creació de dues sales noves, i actualment ocupa un total de 18 000 m2. Al soterrani de l'edifici hi ha la Sala de la Muralla —inaugurada el 1991—, que conté els fonaments de l'antiga muralla medieval construïda durant la segona meitat del s. XIV i que està dedicada a acollir exposicions de fotografia i de dibuix de petit format. Fins l'any 2002 utilitzà com a espai expositiu complementari el Centre del Carme, un edifici baixmedieval, dedicat principalment a exposicions d'artistes contemporanis. L'Institut organitza també, entre altres activitats, cursos i conferències.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada