Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris maduresapolitica. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris maduresapolitica. Mostrar tots els missatges

26 de maig 2011

Maduresa política espanyola

Les eleccions democràtiques deixen veure algunes coses a banda dels resultats electorals. La funció democràtica del ciutadà no es veu limitada a deixar una papereta a una urna amb el seu partit polític preferit o amb el que més afinitat ideològica presenta. Al cap i a la fi és aquesta una manera molt limitada de mostrar la voluntat del poble i els ciutadans tenim que prendre altres mesures per a fer-nos sentir.

Els partits polítics es promocionen amb força fent ús de tots els medis de comunicació possibles: fan cartells, adhesius, publicitat als diaris i televisió, mítings, etcètera. El pobre habitant d'una gran ciutat es veu atacat per tota aquesta informació, informació amb la que pot no estar d'acord o que odia, directament i que s'afegeix a la informació que rep constantment del carrer. Supose que aquesta situació, nova, per no ser un fet que es done de continu, però al mateix temps coneguda, per ser cíclica i reiterativa dins del seu cicle, provoca a l'espectador una gran sensació de frustració i angunia, amb una necessitat irrefrenable de normalitzar la situació, una normalització que passa per l'intent de fer-los desaparèixer raspant-los, dibuixant damunt o negant-los amb una gran ics.

Passejant pel carrer ens podem trobar mostres d'aquestes explosions del sentiment anguniós i navegant per la web amb comentaris ferotges als fòrums d'Internet.

Maduresa política espanyola és un projecte de recopilació d'imatges d'actes realitzats contra cartells de diferents polítics i un recull de missatges a Internet del que es podrà trauré una infografia amb tables explicatives sobre situacions polítiques que hagen provocat aquestes accions i percentatges tractant la idea de quin és el partit polític que més cartells té al carrer i que més actes de subversió ha patit.